für mich ist wes anderson spätestens seit life aquatic with steve zissou der wolfgang amadeus unter den jungen regisseuren: innovativ, kreativ, eigen, authentisch. daher freue ich mich mehr als nur sehr auf seinen neuen, darjeeling limited, der nach dem imdb-summary neben einer abgefahrenen story und tollen schauspielern (ua adrien brody, owen wilson) wieder die typischen anderson-elemente aufweist: lädierte familien-/freundschaftsbande und psychologische analyse fehlgeleiteter menschlicher kommunikationsbemühungen:
"Three American brothers who have not spoken to each other in a year set off on a train voyage across India with a plan to find themselves and bond with each other -- to become brothers again like they used to be. Their 'spiritual quest', however, veers rapidly off-course (due to events involving over-the-counter pain killers, Indian cough syrup, and pepper spray), and they eventually find themselves stranded alone in the middle of the desert with eleven suitcases, a printer, and a laminating machine. At this moment, a new, unplanned journey suddenly begins."

LinkBack URL
About LinkBacks

Lesezeichen