The Big Bang Theory - Season 1
Leonard: Do you wanna join us for Thai Food and a Superman movie marathon?
Penny: Wow, a marathon, how many Superman movies are there?
Sheldon: You're kidding, right?
Penny: You know, I do like the one where Lois Lane falls from the helicopter and Superman swooshes down and catches her. Which one was that?
Leonard, Sheldon, Wolowitz: *One.*
Sheldon: You know that scene was rife with scientific inaccuracy?
Penny: Yes, I know men can't fly...
Sheldon: No, no, let's assume that they can... Lois Lane is falling, accelerating at an initial rate of 32 feet per second per second... Superman swoops down to save her by reaching out two arms of steel... Miss Lane, who is now traveling at approximately 120 miles an hour, hits them and is immediately sliced into three equal pieces.
Leonard: Unless Superman matches her speed and decelerates.
Sheldon: In what space, sir, in what space? She's two feet above the ground. Frankly, if he really loved her, he'd let her hit the pavement. It'd be a more merciful death.
Beste Folgen:
1.02 - The Big Bran Hypothesis
1.07 - The Dumpling Paradox
1.10 - The Loobenfeld Decay
1.12 - The Jerusalem Duality
1.13 - The Bat Jar Conjecture
1.17 - The Tangerine Factor
(Erkannte) Gaststars:
DJ Qualls
James Hong
Sara Gilbert
Viel wurde geschwärmt über diese Serie und ich kann mich dem größtenteils nur anschließen. Die Geschichte um vier hochintelligente Geeks, die sich mit ihrer neuen etwas blonden Nachbarin auseinandersetzen ist aufgrund ihres Wortwitzes so dermaßen komisch, dass man manchmal nicht mehr aus dem Lachen heraus kommt. Gerade das Aufeinandertreffen dieser beiden Gruppierungen und die daraus resultierende Überforderung der Charaktere macht den Witz dieser Serie aus. Das würde jedoch nie gelingen, wenn man sich über die Charaktere lustig machen würde, doch die Macher haben ein gutes Händchen bewiesen, so dass man nicht über, sondern mit den liebenswürdigen Charakteren lacht. Dazu stimmt das Timing, die Ideen sind herrlich schräg, der Cliffhanger der ersten Staffel hätte besser nicht sein können und auch die mir durchweg unbekannten Darsteller passen perfekt in ihre Rollen. Eine herrliche Sitcom, zwar nicht ganz auf dem Niveau vom aktuellen Genrekrösus How I Met Your Mother, aber dennoch uneingeschränkt zu empfehlen.

LinkBack URL
About LinkBacks

Lesezeichen